שר החוץ האיטלקי: "הקריאות להשמדת ישראל – אנטישמיות"

שלמה ריזל No Comments on שר החוץ האיטלקי: "הקריאות להשמדת ישראל – אנטישמיות"

בפגישת שר החוץ אלי כהן עם עמיתו האיטלקי סוכם כי ישראל ואיטליה יקדמו שיתוף פעולה בסקטור האנרגיה בים התיכון בעקבות משבר האנרגיה אותו חווה אירופה בשנה האחרונה

צילום: שלומי אמסלם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן נפגש הערב (שני) בירושלים עם עמיתו, אנטוניו טייאני (Antonio Tajani), שר החוץ של איטליה. בפגישה דנו השניים בין היתר בפעילותה הטרוריסטית של איראן. השר כהן הדגיש את הצורך להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור באירופה ולמנוע ממנה את האפשרות להשיג יכולות גרעיניות בכל דרך אפשרית.

שר החוץ אלי כהן: "איטליה היא מדינה בעלת חשיבות גדולה עבורנו ולאירופה בכלל ואנחנו רואים בה שותפה וידידה אמיתית לקידום מהלכים בתחומי האנרגיה והביטחון האזורי. לאור הקשר המיוחד בין ישראל לאיטליה ביקשתי מידידי שר החוץ טייאני לפעול למניעת התערבות של אירופה בסכסוך הישראלי-פלסטיני, פעילות המעודדת לא פעם הסתה וטרור, כמו גם להימנע מניסיונות אירופאים להשפיע על הפוליטיקה הפנים – ישראלית".

שר החוץ אלי כהן הדגיש כי בהמשך לביקור רה"מ לאחרונה ברומא, ביקור שר החוץ האיטלקי בירושלים מעיד על עומק הקשר והפוטנציאל הרב הטמון בין המדינות בתחומים כמו מסחר, ביטחון ותיירות.

שר החוץ האיטלקי טייאני אמר בהקשר האיראני כי הקריאות להשמדת ישראל הן צורה של אנטישמיות מודרנית, מפני שישראל היא מדינת העם היהודי, והוסיף כי יש לזכור את הפשעים נגד האנושות שבוצעו בשואה ולהילחם בכל צורה של אנטישמיות מודרנית.

שני השרים חתמו על הסכם הכרה והמרה הדדית של רישיונות נהיגה בין ישראל ואיטליה, בהמשך לפעילות מאומצת מצד שגרירות ישראל באיטליה והשגריר אלון בר שפעלו בנושא. ההסכם צפוי להקל על מאות ישראלים ובהם סטודנטים רבים המתגוררים ולומדים באיטליה.

בנוסף חתמו שרי החוץ על מסמך הבנות לקיום דיאלוג מדיני בין משרדי החוץ והביעו מחויבות משותפת לפעול לטובת העמקת היחסים בין ישראל לאיטליה.



0 תגובות